کمیته ی مدیریت خطر حوادث و بلایا :

 

هدف:

این کمیته به منظور آماده سازی بیمارستان برای مقابله با بحرانهای ناخواسته و مدیریت آن به منظور کاهش عوارض و تبعات ناشی از آن تشکیل می گردد.

رئیس کمیته:

ریاست بیمارستان

 دبیر کمیته :

مسئول واحد مدیریت خطر

 اعضای ثابت کمیته:

رئیس بیمارستان- مدیر بیمارستان- مدیر خدمات پرستاری-مسئول بهبود کیفیتسوپروایزر آموزشی - تعدادی از روسای بخش های مختلف با نظر رئیس بیمارستان - مسئول حراست-کارشناس هماهنگ کننده ایمنی بیمار کارشناس بهداشت محیط

 

 شرح وظایف کمیته

 کمیته ی بحران و بلایا ،بحران ها و بلایای محتمل در منطقه را شناسایی و مستند نموده است. 

کمیته بحران و بلایا با هماهنگی مدیران ارشد، برنامه مقابله با بحران ها و بلایای محتمل شناسایی شده را تدوین نموده و به تایید مدیران ارشد رسانده است.

کمیته بحران و بلایا برنامه فراخوانی اعضای تیم پاسخ اضطراری و جانشین های آنان را تدوین نموده و به افراد مرتبط اطلاع رسانی کرده است.

نظارت بر انجام وظایف، مسئولیتها و اختیارات اعضای تیم پاسخ اضطراری در زمان بروز بحران

فعال سازی برنامه در زمان بروز بحران (کارکنان مرتبط از نحوه فعالسازی برنامه در زمان بروز بحران اطلاع دارند.)

نظارت بر برگزاری مانورهای فرضی، مانور آتشنشانی و تخلیه

نظارت بر آموزش کامل تمامی کارکنان بیمارستان به تناسب نقش ها و مسئولیت ها در برنامه مربوطه

 

 توالی برگزاری کمیته:

حداقل هر ماه یکبار تشکیل جلسه داده و مستندات نگهداری می گردد

توضیح:این کمیته جایگزین کمیته سوانح، فوریت های پزشکی و حوادث غیرمترقبه در ضوابط فعلی ارزشیابی می گردد.

 

کپی لینک کوتاه :