
رسالت دانشگاه علوم پزشکی وخدمات بهداشتی درمانی بیرجند تعلیم وتربیت نیروی انسانی متعهد، متبحر وکارآمد مورد نظام بهداشت و درمان برای حفظ و ارتقاء سطح سلامت جامعه، ارائه کلیه خدمات درمانی در دسترس با رعایت عدالت اجتماعی و مشارکت مردمی با کیفیت مطلوب مطابق استاندادرهای کشوری و حفظ رعایت ارزشهای والای انسانی و اسلامی باشد. بر این اساس دانشگاه از یک سو مبتنی بر راهکارهای علمی و از سوی دیگر متکی بر ضوابط اخلاقی، سعی در انجام وظایف محوله دارد.
بویژه آنکه هدف سازمان، خدمت به مردم بخصوص در حالتهای بحرانی و نیازمند به خدمات فوری می باشد.
علاوه بر این و بر مبنای استراتژیک دانشگاه، رضایتمندی و تکریم ارباب رجوع، تکریم ارزشهای معنوی در محیط اداری و ایجاد درک متقابل و روحیه انتقادپذیری، پاسداری از کرامت انسانی، توسعه عدالت اجتماعی، ارتقاء مستمر کیفیت، ایجاد فرهنگ صرفه جویی و ترویج اخلاق پزشکی از مهمترین ارزشهای تعیین شده می باشند. با ایمان به اراده خالق هستیو در جهت حفظ منابع ملی و پاسداری از کرامت انسانی خود را پایبند به منشور اخلاقی دانشگاه مطابق مفاد زیر می دانیم:
1-بر این باوریم که هدف ما بعداز رضایت خداوندچیزی جز خدمت به مردم نبوده و برای انجام آن از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد.
2-با رعایت نظم و انضباط اداری، آراستگی، وقت شناسی و مسئولیت پذیری ، آماده ارائه خدمات به همگان باشیم.
3-ما بر این باوریم که ارباب رجوع سرمایه های واقعی سازمان بوده، شخصیت و جایگاه ایشان در فرآیند ارتباطات متقابل محفوظ می ماند.
4-ما هیچ کاری را از روی تقلب یا اظهار خلاف حقیقیت و وعده های بی اساس انجام نخواهیم داد و از طرفی به مقررات جامعه، دولت، احکام بهداشتی، ایمنی و سلامت اجتماعی تکیه خواهیم زد.
5-انجام امور مراجعان را در کوتاه ترین زمان ممکن ضروری دانسته و کوشش خواهیم نمود از اتلاف وقتشان خودداری نماییم.
6-خدمات خود را با کیفیتی مطلوب به شیوه ای مناسب و نوین در اختیار مشتریان قرار داده و وظیفه داریم تا در حوضه کاری خود هر گونه اطلاعات مورد نیاز مشتریان را به سرعت با توجه به مقررات برای آنان فراهم آوریم.
7-بر این باوریم که مبنای ارزیابی فعالیت های ما نظرات و میزان رضایت مشتریان است.
8-دریافت هرگونه انتقاد و پیشنها د از سوی مشتریان را ارج نهاده و از آن به عنوان زمینه سازرشد و ارتقاء خدمات استفاده می نماییم.
9-ما سوگندیادمی کنیم رعایت موازین شرعی ، عمل به قوانین جامعه را همواره مد نظر داشته و جز برای تحقق اهداف عالیه انسانی گام بر نداریم.
1) انگیزه حضور ما در بیمارستان، خدمت صادقانه به انسانها از هر قشر و گروه و با هر زبان و قومیت میباشد.
2) حفظ حریم و شئونات همه افراد واجب و لازم میباشد.
3) نظم و انضباط، ادب ونزاکت در رفتار با مراجعان و همکاران را موجب حفظ کرامت انسانی دانسته و سرلوحه فعالیتهای بیمارستان قرار میدهیم.
4) پوشش متناسب با فرهنگ و موازین اسلامی و برخورداری از آراستگی و انضباط را موجب عزت نفس، احترام و نشاط در همکاران و مراجعین میدانیم.
5) در راستای بهرهگیری از الطاف الهی، در نماز جماعت و مراسم مذهبی، در صرورتیکه خللی در امر خدمت رسانی به بیماران وارد نگردد، فعالانه شرکت مینمائیم.
6) ما برآنیم که نیازها و انتظارات منطقی مراجعان را شناسایی و درصدد رفع و تأمین آنها برآییم و در نهایت تلاش میکنیم فراتر از انتظارات آنها عمل نماییم.
7) رازداری، پرده پوشی و حفظ اسرار بیماران، همکاران و سازمان را بعنوان یک وظیفه اخلاقی و قانونی میدانیم.
8) رعایت صرفه جویی، پرهیز ازاسراف و بهرهگیری صحیح از اموال و امکانات بیتالمال را از اصول کردار خود میدانیم.
9) تلاش مستمر در ارتقاء دانش و مهارت شغلی از اصول اساسی و حیثیت حرفهای ما میباشد.
10) برای ارائه خدمات مطلوبتر از نظرات، پیشنهادات و انتقادات بیماران و مراجعان استقبال مینمائیم.