آئین نامه ی کمیته ی بهبود کیفیت:

هدف:

هدف از کمیته بهبود کیفیت، ارتقاء کیفیت خدمات ارئه شده به مراجعین و نیز ارتقاء کیفی عملکرد کارکنان با مشارکت فعال مراجعین و پرسنل  می باشد تا بدین ترتیب موجبات رضایت کارکنان و مشتریان فراهم گردد.

رئیس کمیته:

ریاست بیمارستان

دبیر کمیته :

مسئول واحد بهبود کیفیت

 

اعضای ثابت کمیته :

رئیس بیمارستان -مدیر بیمارستان - مدیر خدمات پرستاری -مسئول دفتربهبود کیفیت -کارشناس هماهنگ کننده ایمنی بیمار سوپروایزر آموزشی-رابط ارزشیابی

 

اعضای مدعو  کمیته :

همه ی مسئولین بخش ها/واحدهای بالینی و اداری و پشتیبانی(با تشخیص رئیس بیمارستان )

شرح وظایف کمیته:

 هماهنگی و یکپارچه سازی فعالیتهای بهبود کیفیت در کل بیمارستان

 تدوین فهرست اولویتها و شاخص های بهبود کیفیت بیمارستان

بازنگری و تحلیل داده های حاصل از پایش نتایج اجرای فرایندها و تدبیر اقدامات اصلاحی

پایش و ارزشیابی برنامه بهبود کیفیت بیمارستان

نظارت مستمر بر تشکیل و اجرای مصوبات سایر کمیته های بیمارستانی

تدوین مراتب اجرایی پیاده سازی استانداردهای اعتباربخشی در سطح بیمارستان

پیگیری موارد ارجاعی از واحد بهبود کیفیت بیمارستان

توالی برگزاری کمیته

حداقل هر دو ماه یکبار تشکیل جلسه و مستندات نگهداری گردد. 

توضیح

این کمیته جایگزین کمیته مدیریت کیفی و کمیته ارزشیابی درونی در ضوابط فعلی ارزشیابی می گردد.


 

کپی لینک کوتاه :