مددکاری

مددکاری تصویر.png

 

واحد مددکاری
 
 

موقعیت فیزیکی: ساختمان اصلی، طبقه اول
تلفن داخلی: 2111

نام و نام خانوادگی مددکار : خانم الهه نصیری

رشته تحصیلی: کارشناسی مددکاری اجتماعی

 

تعریف مددکاری :

مددکاری اجتماعی عبارت از هنر کمک کردن به مددجو ( فرد ، گروه و یا جامعه )  به منظور پیشرفت و توسعه استعدادهای نهفته وی و استفاده از آنها برای حل مسائل و مشکلاتی که وی در محیط اجتماعی خویش با آنها روبرو می شود .
مددکاران اجتماعی می توانند خدمات خود را در سه زمینه زیر با بهره گیری از فعالیتهای حرفه ای- تخصصی به جامعه عرضه نمایند:
مددکاری فردی: ارائه خدمات حرفه ای به افراد و خانواده ها تا روابط اجتماعی سالمتر و موثرتری را دارا شده و قادر شوند با بهره گیری از استعدادها توانمندیها، امکانات درونی و بیرونی خود و جامعه به حداکثر رشد مادی و تعالی معنوی و رضایتمندی حاصل از آن دست یافته و به صورت مستقل و خودکفا و با کارآیی بیشتر به زندگی خویش ادامه دهند.
مددکاری گروهی: ارائه خدمات مددکاری گروهی به افراد به منظور رشد استعدادها ظرفیتها و قابلیتها با بهره گیری از روابط و فعل و انفعالات گروهی است تا اعضاء قادر شوند بر مسائل و مشکلات خود فائق آمده بنحو مطلوب تری از عهده وظایف و مسئولیتهای فردی و اجتماعی برآیند.
مددکاری جامعه ای: توسعه و تعمیم خدمات مددکاری اجتماعی در جوامع مختلف به منظور تامین نیازهای اجتماعی، فرهنگی رفاهی از طریق بسیج نیروها و جلب مشارکتهای عمومی و بهره گیری از استعدادها و نیروهای موجود جامعه.

تاریخچه واحد :

بیمارستان امام علی (ع) سرایان  با توجه به وضعیت اقتصادی مردم منطقه ازهمان ابتدای شروع تاسیس  در زمینه بیماران نیازمند فعالیت نموده است .  واحد مددکاری بیمارستان در مرداد ماه 1394 به صورت رسمی راه اندازی گردید .


خدمات قابل ارائه :
مصاحبه های فردی با همراهان کودکان در زمینه مشکلات ایشان
ارجاع بیماران به مراکز مختلف مورد نیاز ایشان. این مراکز شامل مراکز خیریه و مراکز درمانی و غیره می باشند.
برقراری رابطه اداری و همکاری با کلیه بخش ها و قسمت های مختلف بیمارستان اعم از پذیرش درمانگاه ها، رادیولوژی، آزمایشگاه، داروخانه و ...  و سرویس دهی به موارد ارجاعی از قسمت های فوق الذکر.
ویزیت و گزارش گیری روزانه از بیماران بستری در بخش ها جهت شناسایی بیماران مشکل دار و راهنمایی بیماران در زمینه بیمه و مدارد دیگر و پیگیری مشکلات ایشان در زمینه درمان.
راهنمایی بیماران در زمینه مشکلات هزینه های ترخیص، دارو و غیره و معرفی ایشان به موسسات و سازمان های کمکی.
جذب کمک های نقدی و غیر نقدی خیرین جهت بیماران و بیمارستان و رساندن موارد کمک شده به افراد نیازمند و یا قسمت هایی از بیمارستان که بنا به تایید خیرین ضرورت داشته باشد.
سروسامان دادن به وضعیت کودکان و نوزادان مجهول الهویه و رها شده یا بی سرپرست در زمینه پیدا کردن خانواده ایشان و تحویل به آنان و در صورت مشخص نبودن خانواده، اخذ دستور قضایی و تحویل ایشان به مراجع ذی صلاح همچون کلانتری، بهزیستی ( تماس با اورژانس اجتماعی با شماره 123 ) و امثال آن.
رسیدگی به وضعیت موارد کودک آزاری شامل شناسایی، مصاحبه با پدر و مادر و کودک و ارائه گزارش به مراجع ذی صلاح همچون کلانتری، بهزیستی و امثال آن.
تلاش جهت ایجاد محیط جذاب تر و قابل تحمل تر برای بیماران خصوصا بیماران صعب العلاج و بیماران خاص از طریق برگزاری جشن ها، عیادت ها، برپایی پخش میوه و شیرینی و ...

برخی فعالیت های انجام شده از ابتدای راه اندازی  :

*     راه اندازی واحد مددکاری در بیمارستان

*    جذب حمایت از خیرین جهت امور درمان بیماران

*     همکاری با واحد دیالیز بیمارستان جهت حمایت از بیماران مانند تهیه سبد غذایی ، تهیه پوشک برای بیماران و ...

*     پیگیری امور بیمه ای بیماران فاقد بیمه

*     انجام  تخفیفات مددکاری از طریق HIS و ثبت در سامانه مربوطه .

*     پیگیری جهت راه اندازی اتاق بازی کودکان .

 





تاریخ به روز رسانی:
1395/09/28
تعداد بازدید:
718
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بیرجند می باشد.      آخرین بروزرسانی:1399/06/24
Powered by DorsaPortal