۱۳۹۷ چهارشنبه ۲۵ مهر
پست الکترونیک نقشه سایت انگلیسی
مددکاری
تاریخ به روزرسانی: 1395/09/28

مددکاری تصویر.png

 

واحد مددکاری
 
 

موقعیت فیزیکی: ساختمان اصلی، طبقه اول
تلفن داخلی: 2111

نام و نام خانوادگی مددکار : خانم الهه نصیری

رشته تحصیلی: کارشناسی مددکاری اجتماعی

 

تعریف مددکاری :

مددکاری اجتماعی عبارت از هنر کمک کردن به مددجو ( فرد ، گروه و یا جامعه )  به منظور پیشرفت و توسعه استعدادهای نهفته وی و استفاده از آنها برای حل مسائل و مشکلاتی که وی در محیط اجتماعی خویش با آنها روبرو می شود .
مددکاران اجتماعی می توانند خدمات خود را در سه زمینه زیر با بهره گیری از فعالیتهای حرفه ای- تخصصی به جامعه عرضه نمایند:
مددکاری فردی: ارائه خدمات حرفه ای به افراد و خانواده ها تا روابط اجتماعی سالمتر و موثرتری را دارا شده و قادر شوند با بهره گیری از استعدادها توانمندیها، امکانات درونی و بیرونی خود و جامعه به حداکثر رشد مادی و تعالی معنوی و رضایتمندی حاصل از آن دست یافته و به صورت مستقل و خودکفا و با کارآیی بیشتر به زندگی خویش ادامه دهند.
مددکاری گروهی: ارائه خدمات مددکاری گروهی به افراد به منظور رشد استعدادها ظرفیتها و قابلیتها با بهره گیری از روابط و فعل و انفعالات گروهی است تا اعضاء قادر شوند بر مسائل و مشکلات خود فائق آمده بنحو مطلوب تری از عهده وظایف و مسئولیتهای فردی و اجتماعی برآیند.
مددکاری جامعه ای: توسعه و تعمیم خدمات مددکاری اجتماعی در جوامع مختلف به منظور تامین نیازهای اجتماعی، فرهنگی رفاهی از طریق بسیج نیروها و جلب مشارکتهای عمومی و بهره گیری از استعدادها و نیروهای موجود جامعه.

تاریخچه واحد :

بیمارستان امام علی (ع) سرایان  با توجه به وضعیت اقتصادی مردم منطقه ازهمان ابتدای شروع تاسیس  در زمینه بیماران نیازمند فعالیت نموده است .  واحد مددکاری بیمارستان در مرداد ماه 1394 به صورت رسمی راه اندازی گردید .


خدمات قابل ارائه :
مصاحبه های فردی با همراهان کودکان در زمینه مشکلات ایشان
ارجاع بیماران به مراکز مختلف مورد نیاز ایشان. این مراکز شامل مراکز خیریه و مراکز درمانی و غیره می باشند.
برقراری رابطه اداری و همکاری با کلیه بخش ها و قسمت های مختلف بیمارستان اعم از پذیرش درمانگاه ها، رادیولوژی، آزمایشگاه، داروخانه و ...  و سرویس دهی به موارد ارجاعی از قسمت های فوق الذکر.
ویزیت و گزارش گیری روزانه از بیماران بستری در بخش ها جهت شناسایی بیماران مشکل دار و راهنمایی بیماران در زمینه بیمه و مدارد دیگر و پیگیری مشکلات ایشان در زمینه درمان.
راهنمایی بیماران در زمینه مشکلات هزینه های ترخیص، دارو و غیره و معرفی ایشان به موسسات و سازمان های کمکی.
جذب کمک های نقدی و غیر نقدی خیرین جهت بیماران و بیمارستان و رساندن موارد کمک شده به افراد نیازمند و یا قسمت هایی از بیمارستان که بنا به تایید خیرین ضرورت داشته باشد.
سروسامان دادن به وضعیت کودکان و نوزادان مجهول الهویه و رها شده یا بی سرپرست در زمینه پیدا کردن خانواده ایشان و تحویل به آنان و در صورت مشخص نبودن خانواده، اخذ دستور قضایی و تحویل ایشان به مراجع ذی صلاح همچون کلانتری، بهزیستی ( تماس با اورژانس اجتماعی با شماره 123 ) و امثال آن.
رسیدگی به وضعیت موارد کودک آزاری شامل شناسایی، مصاحبه با پدر و مادر و کودک و ارائه گزارش به مراجع ذی صلاح همچون کلانتری، بهزیستی و امثال آن.
تلاش جهت ایجاد محیط جذاب تر و قابل تحمل تر برای بیماران خصوصا بیماران صعب العلاج و بیماران خاص از طریق برگزاری جشن ها، عیادت ها، برپایی پخش میوه و شیرینی و ...

برخی فعالیت های انجام شده از ابتدای راه اندازی  :

*     راه اندازی واحد مددکاری در بیمارستان

*    جذب حمایت از خیرین جهت امور درمان بیماران

*     همکاری با واحد دیالیز بیمارستان جهت حمایت از بیماران مانند تهیه سبد غذایی ، تهیه پوشک برای بیماران و ...

*     پیگیری امور بیمه ای بیماران فاقد بیمه

*     انجام  تخفیفات مددکاری از طریق HIS و ثبت در سامانه مربوطه .

*     پیگیری جهت راه اندازی اتاق بازی کودکان .

 





تعداد بازدید: 285
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)
ارسال نظرات
نام  
آدرس پست الکترونیکی شما    
شماره تلفن
توضیحات  
تغییر کد امنیتی  
کد امنیت  
 
خراسان جنوبی-سرایان-
تلفن:      دورنگار:      کدپستی     E-mail: [@]bums.ac.ir
ورود اعضاء
خروج
Powered by DorsaPortal